Jak sdělovací prostředky ovlivňují vaše sebepojetí
Nebo uvidíte reklamu na opalovací krém. Leoš - svaly jako kulturista, do bronzova opálený - brázdí na sudu s přehledem vlny a ze břehu se na něj culí houf obdivovatelek. A co si řeknete? "Nemám ani zdaleka takové svaly, sport mi vůbec nejde - nemůžu nikdy s nikým chodit."
Musíte si ale uvědomit, že se díváte na něco, co neexistuje. Redaktoři časopisů chtějí mít všechno dokonalé. Dokonalost ale neexistuje. A tak si ji vytvářejí pomocí počítačů. Daně vybělí zarudlé očí, vymažou pupínek na bradě, vlasům přidají dvojitý lesk - a trochu jim na obrazovce změní odstín.
Na tom samém počítači Leošovi zvýrazní svaly a doplní pozadí s mořem a příbojem. Leoš má totiž ve skutečnosti z vody hrůzu a na sudu stál jen ve studiu. Fotky v časopisech nejsou skutečné. Ale vy ano. A nejdůležitější je, abyste se měli rádi takoví, jací doopravdy jste.
Zdroj: Jak nebýt outsiderem - Rosie Rushtonová, Portál
- Odpovědět
Pošli odkaz