V rámci redukce tělesné váhy existuje řada mýtů, které mohou zbytečně hatit vaši snahu i výsledný efekt. Požádali jsme proto zkušenou dietoložku a výživovou poradkyni Zuzanu Pavelkovou Šafářovou, aby nám pomohla tyto mýty uvést na pravou míru. Nemusíte se tak už trápit počítáním kalorií nebo hladovkou.
S přibývajícími lety se velmi často objevuje nějakých pár kilogramů navíc. Nezávisle na tom, jak jíme. Jak stárneme, je stále obtížnější udržet si svou váhu. Proč tomu tak je? Tuto otázku si položili vědci ze stockholmského Institutu Karolinska ve spolupráci s Uppsalskou a Lyonskou univerzitou.
Naši tři přední odborníci na operace žaludku odpovídají na dotazy týkající se chirurgických možností léčby obezity. V současnosti se nejčastěji provádí laparoskopicky gastrický bypass nebo tubulizace žaludku. Obě operace jsou hrazeny pojišťovnou a jejich výsledkem je zhubnutí o 30 kg v průběhu jednoho roku po operaci. 90 % diabetiků 2. typu se pak díky operaci do jednoho roku obejde bez užívání inzulinu.  
Co tuk vlastně je, proč ho tělo tvoří a je vůbec zdravé se ho zbavovat? Na tyto otázky si dokáže odpovědět jen zlomek lidí. Jakých pět největších mýtů o tělesném tuku mezi lidmi koluje?  
Žádné diety nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné. Vždy dochází k restrikci určité potraviny nebo živiny a především restrikci kalorií. Samozřejmě, pokud budeme konzumovat méně kalorií než doposud, půjde naše váha dolů, ale po určité době člověk dietu ukončí, vrátí se ke svým původním stravovacím návykům a váha jde zase pomalu nahoru. Mnohem lepší je zvolit dlouhodobý a udržitelný přístup, tedy změnit svůj životní styl.
Pokud jde o některé potraviny, jsme jimi posedlí, ať už jich konzumujeme příliš mnoho, nebo se jim vyhýbáme, jako by byly jedovaté. Ani snaha vyhledávat jídla, která prospívají našemu zdraví, nemusí být vždy "zdravá". A tak jsme pořád na dietě a tloustneme.

Stránky