S přibývajícími lety se velmi často objevuje nějakých pár kilogramů navíc. Nezávisle na tom, jak jíme. Jak stárneme, je stále obtížnější udržet si svou váhu. Proč tomu tak je? Tuto otázku si položili vědci ze stockholmského Institutu Karolinska ve spolupráci s Uppsalskou a Lyonskou univerzitou.
Naši tři přední odborníci na operace žaludku odpovídají na dotazy týkající se chirurgických možností léčby obezity. V současnosti se nejčastěji provádí laparoskopicky gastrický bypass nebo tubulizace žaludku. Obě operace jsou hrazeny pojišťovnou a jejich výsledkem je zhubnutí o 30 kg v průběhu jednoho roku po operaci. 90 % diabetiků 2. typu se pak díky operaci do jednoho roku obejde bez užívání inzulinu.  
Co tuk vlastně je, proč ho tělo tvoří a je vůbec zdravé se ho zbavovat? Na tyto otázky si dokáže odpovědět jen zlomek lidí. Jakých pět největších mýtů o tělesném tuku mezi lidmi koluje?  
Žádné diety nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné. Vždy dochází k restrikci určité potraviny nebo živiny a především restrikci kalorií. Samozřejmě, pokud budeme konzumovat méně kalorií než doposud, půjde naše váha dolů, ale po určité době člověk dietu ukončí, vrátí se ke svým původním stravovacím návykům a váha jde zase pomalu nahoru. Mnohem lepší je zvolit dlouhodobý a udržitelný přístup, tedy změnit svůj životní styl.
1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze v tiskové zprávě uvedla, že každý desátý pacient s poruchou příjmu potravy nemoci podlehne. Neprostá většina nemocných jsou mladé ženy, roste podíl nejmladších pacientek mezi 10 a 14 roky věku. Odborníci se proto snaží preventivně působit už na děti na základních školách.
Snažíte se shodit nadbytečné kilogramy a myslíte si, že se musíte zříci všech svých oblíbených jídel, dokonce i o dovolené? To není nejlepší nápad, neboť určitá výjimka z diety nejen že nenaruší výsledek, ale může být dokonce užitečná. Tvrdí to studie týmu nizozemských vědců, která byla zveřejněna na stránkách Personality and Social Psychology Bulletin.
Klíč ke snížení tělesné hmotnosti možná spočívá v tom, kdy jíme. Jedna britská studie založená na časově omezené konzumaci totiž ukazuje, že změníme-li hodinu, kdy snídáme a večeříme, můžeme odbourávat tělesný tuk. Přerušovaný půst, který navíc zlepšuje metabolismus, pomáhá imunitnímu systému a zpomaluje procesy stárnutí.
Večer nás přepadá hlad, protože se zvyšuje produkce hormonu, který stimuluje chuť k jídlu. Abychom večer odolali pokušení, je lépe nevynechávat oběd a svačinu. Ve večerních hodinách totiž klesá hladina peptidu YY a proteinu leptinu, které vyvolávají pocit sytosti. Proto nesmíme čelit večernímu pokušení vyhladovělí.

Stránky