Přirozené snížení hmotnosti a pevné zdraví jako důsledek zdravého životního stylu

V naší uspěchané době, kdy nejsme schopni se na chvíli zastavit, natož se zamyslet nad svým zdravím, je víc než potřebné se začít o svůj organismus trochu starat. Nejsme stroje, které snesou cokoliv.

I přes zdánlivou pohodu náš organismus v sobě střádá všechny probdělé noci, vykouřené cigarety, nadměrně konzumovaný alkohol, všechny nesprávné stravovací návyky, naši lenost a nedostatek pohybu . Neodpovídá hned, ale všechny tyto negativní vlivy se projeví až po letech, zato s velkou razancí. Infarkty, cukrovka a rakovina jsou následky, které můžeme z 80ti procent ovlivnit my sami.

Tyto nemoci figurují na předních příčkách úmrtnosti v naší republice, přičemž v kardiovaskulárních nemocích suverénně zaujímáme první místo. Náš organismus je geneticky naprogramován na 115 až 120 let. Dá se říci, že každé úmrtí do 100 let, je možno považovat za předčasné.

Musíme to být my sami, kdo se bude snažit, abychom se na tomto světě mohli radovat co nejdéle a ve skvělé a aktivní kondici. Zasloužíme si prožít svůj život co nejlépe a pokud možno zcela zdrávi. Není to nedostižná meta, ale musíme na sobě pracovat. Nikdo to za nás neudělá, žádný lék nám zázračně nepomůže.

Redukce tělesné hmotnosti - abychom předešli všem civilizačním chorobám, kterým jsme vystaveni, musíme si v první řadě zredukovat naši hmotnost na normální hodnotu.

Od diety s vysokým obsahem bílkovin k dietě s nízkým obsahem tuků, od diety bohaté na vlákninu a jednostranných režimů k podivným kombinacím a odtučňovacím koktejlům, se potácejí lidé, kteří chtějí zhubnout, chyceni do sítě matoucích a někdy prapodivných rad. Většinou jsou tyto rady celkem nezávadné, i když do té míry nepraktické nebo společensky nepřijatelné, že u nich nikdo dlouho nevydrží.

V některých případech však mohou být nebezpečné a výsledkem bývá váha vyšší. Tzv. jo-jo efekt nás zdeptá i psychicky, protože při přibírání na váze upadneme do deprese, a tím pádem do začarovaného kruhu, ze kterého nevidíme východisko. Na ostřílené dietáře, kteří už vyzkoušeli leckterý režim, čeká opět zklamání a provinilý pocit, že opět neuspěli, že selhali, protože nepřirozené stravování je dožene postupně zpátky ke starým, špatným návykům. Naštěstí se hubnout nemusí pomocí módních diet nebo nezvyklých způsobů stravování. Většina lidí bezpečně a bez problémů zhubne , pokud bude jíst rozumně vyváženou normální stravu s nižším obsahem tuků a cukrů - a dokonce si tím vytvoří zdravé stravovací návyky na celý život.

Přechod na stravování s nízkým obsahem tuků a cukrů znamená pro některé lidi jen drobné úpravy v jídelníčku, pro některé to znamená změnit celý způsob života, pokud chtějí, aby výsledky byly trvalé. Může trvat nějaký čas, než si na takovou změnu zvyknou, ale výsledek - lepší zdravotní kondice, větší elán a ztráta nadváhy - je silným podnětem, aby vytrvali, i když sem tam zahřeší.

Co nedělat při novém stravovacím režimu:

Pokuste se zjistit, proč se přejídáte. V případě, že je to z důvodů emociálních, např. si tím kompenzujete depresi, chcete zapomenout na nějaké neštěstí nebo jídlem zaháníte nudu - měli byste uvažovat o vstupu do nějakého odtučňovacího kurzu nebo můžete zkusit psychoterapii.

Odcházejte od stolu, jakmile dojíte, abyste se vyhnuli pokušení si přidat nebo jen tak něco uždibovat.

Berte si menší talíř, vhodný pro menší porce.

Dbejte, abyste měli dostatek tělesného pohybu. Pohyb zrychluje metabolismus a spaluje kJ, zlepšuje Vám postavu, z čehož máte příjemný pocit a poskytne Vám možnost jiného odreagování než jídlem.

Jezte pomalu a jídlo dobře rozžvýkejte.

Nejezte u televize, nebo když se soustřeďujete na něco jiného.

Nedejte se zlákat nízkokalorickými dietními konzervami. Není v nich stejná rovnováha živin jako v běžné zdravé stravě, a většina váhy jde takto na úkor svalové tkáně a tekutin, nikoli tuků. Jestliže později zase přiberete, bude to tuk, takže hubnutí bude ještě obtížnější.

Pijte hodně tekutin - asi 2-3 litry denně. Káva a alkohol nejsou dobrým zdrojem tekutin.


Autor: Iva Hédlová

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (4)

  • Obrázek uživatele Jarka Lindová
    Jarka Lindová (anonym)

    Přirozeně člověk opravdu zhubne, když žije zdravě. Něco o tom vím. Hlavně je fajn vědět, co má v životě přednost. Děkuji, příště se brzy zastavím na těchto stránkách a počtu si víc.

    Led 17, 2002
  • Obrázek uživatele pepa1
    pepa1 (anonym)

    Voda je jedem z důležitých bodů. Ahoj, četl jsem Vaši diskuzi na snížení váhy. Mám něco vyzkoušeno a dalších cca 500 lidí v ČR. Technologie z Holandska, která je na světe přes 8 let a dělá divy v Německu, Holandsku, Rakousku a u nás taky. Já sám jsme za 42 dnů zahodil z 88Kg na 78Kg (1.9.2005) dnes mám 80-82Kg. Manželka z 60Kg na 54Kg. Známí z 114Kg na 82Kg. Bez JOJO. Nejde o Herbalife. Když Vás to bude zajímat. Tak napište odkud jste není to na mail ani na telefon. Jde o systém stravování, potr. doplňků, atd...... Pošlu Vám základní informace: mail: disc@wo.cz pepa1

    Pro 28, 2009
  • Obrázek uživatele Sandra
    Sandra (anonym)

    Voda je jedem z důležitých...nefunguje e-mail.

    Pro 28, 2009
  • Obrázek uživatele pepa1
    pepa1 (anonym)

    nefunguje e-mail.mail: disc@wo.cz nebo nechvatal.pepa1@centrum.cz

    Zář 22, 2012

Přidat komentář

Reklama

Reklama