Pravidelná a zdravá snídaně pomáhá shodit nadbytečná kila

Zhubnout do předvánoční míry si přeje po svátečním hodování řada lidí. Odborníci ale varují, že drastické diety mají za následek jen další tloustnutí. Naopak mírnější a dlouhodobé předsevzetí, jako "budu pravidelně a vyváženě snídat", se často projeví kýženým úbytkem hmotnosti. Podle nejnovějších průzkumů pravidelně snídá jen necelá polovina Čechů.

"Snídaně je nejdůležitější jídlo dne - startuje tělo po osmi hodinách spánku, takže když ji vynecháme, brzy přijde únava," vysvětlila odbornice na zdravou výživu Kateřina Cajthamlová. Snídaně by podle ní měla pokrýt 20 až 30 procent denního energetického příjmu.

Menu by mělo začít sklenkou čerstvého ovocného nápoje ředěného dvěma díly čisté vody, následovat by měly obiloviny, jako chleba, cereální sušenky či müsli, k tomu jogurt nebo tvaroh s ovocem a na závěr čaj. Na rozdíl od kávy se z něj totiž uvolňuje kofein pomalu, takže povzbudí dlouhodobě.

Odborníci na zdravou výživu rovněž radí, že když chce člověk shodit kila navíc nastálo, musí trvale změnit jídelníček tak, aby to pro něj nebylo velké trápení. Musí si najít potraviny, které mu chutnají a jsou málo kalorické. Ideální je zařadit do jídelníčku hodně zeleniny a ovoce, celozrnných výrobků, mléčných produktů, cereálií a tekutin.

Podle internisty ze Všeobecné fakultní nemocnice Martina Matoulka je pro hubnutí důležitý také pitný režim. Pokud člověk dostatečně nepije, pocit žízně vymizí a může ho nahradit pocit hladu, což vede ke zbytečnému přejídání. Důležitou podmínkou je i rovnoměrný přísun tekutin během celého dne.

Zdroj: ČTK

Komentáře (4)

  • Obrázek uživatele Michal
    Michal (anonym)

    Ahoj, mohu Vám nabídnout rady v oblastech: Kondiční cvičení, posilování, redukce tuku, nabírání svalové hmoty, sestavení jídelníčků. Dále Vám nabízím osobní vedení tréninků zaměřené na osvojení správné techniky cvičení, odstraňování disbalancí, zpevnění svalů, vytvarování postavy, získání kondice, postupné snížení hmotnosti na úkor tuků nárůst svalové hmoty a vyrýsování. Dále nabízím lektorství reálné sebeobrany a thajského boxu. Tréninky pro jednotlivce nebo i pro pár cvičenců. Cena dohodou (levně). Místo: Praha. Kontaktujte mne na adrese cvicime"centrum.cz

    Feb 22, 2008
  • Obrázek uživatele szfduzsegáuftedzrfsujdgfgggg
    szfduzsegáufted... (anonym)

    bcbcbbbbbbbbbbbbbbbbbbvvvvvvbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbvbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbxgggggggggggggggggggd

    Bře 17, 2008
  • Obrázek uživatele Míra
    Míra (anonym)

    Ano je to tak,že s obědem máme mít v sobě 70% deního objemu stravy.Pak si mohu dát k snídani i dortu,protože ji během dne spálím,narozdíl od večeře,kdy ji uložím do sádla.To by ovšem zkrachovali prodejci tablet na hubnutí.Každý sám za sebe,ďábel za všechny.

    Bře 17, 2008
  • Obrázek uživatele Pavla Hl.
    Pavla Hl. (anonym)

    zdravím, snídaně jsou důležité, stejně jako pravidelná strava po celý den. Společně s Vámi vytvoříme pozvolný a individuální program Vašeho zdravého hubnutí, který bude zahrnovat i návod na trvalé udržení optimální váhy. Mezi zdravé způsoby hubnutí nepatří drasticky rychlé diety, ale trvalá a bezpečná úprava jídelníčku a nevhodných návyků tak, že Vás nadváha či obezita opustí jednou provždy. více na www.pravidla.na-hubnuti.cz, nebo na www.hubnutisrozumem.webnode.cz

    Črv 28, 2011

Přidat komentář

Reklama

Reklama