Jak zhubnout po porodu

Je to pár dní nebo týdnů, co jste se vrátila domů z porodnice, a celý váš svět se točí kolem čerstvě narozeného miminka. I když vás péče o něj plně zaměstnává, pravděpodobně si někde ve chvílích volna zoufáte nad tím, jak zhubnout a dostat se zpět na svoji obvyklou váhu. Jak má novopečená maminka zhubnout, aniž by zároveň neuškodila svému dítěti?

Přestože jste již nějakou chvíli s miminkem doma, pořádně jste se nezastavila. Máte plno starostí s tím, jak zabezpečit miminko na tomhle světě, ale přesto většina žen už těsně po porodu přemýšlí, jak se dostat zpět do formy a přiblížit se ke své váze. Ne vždy jdou ale kila tak snadno a rychle dolů. Proč to tak je? Největším nepřítelem hubnutí je nedostatek času a nepravidelnost. Dobrá zpráva je, že po porodu průměrně ztratíte 7 kg váhy. Úbytek na váze je způsobený hmotností miminka, zadržovanou tekutinou a zvýšenou hmotností dělohy, z které také odchází placenta a plodová voda. Kolik kil zhubnete po porodu, pak také záleží na vašich stravovacích návycích, na duševní pohodě i pohybu.

Změňte jídelníček

Pokud kojíte, můžete pociťovat větší hlad než jindy. Problém neúspěšných snah zbavit se poporodních kil nebývá jen v množství jídla, ale v jeho rozložení a skladbě. Pro hubnutí je ideální kombinace pravidelného jídla, spánku a pohybu. Základním pravidlem je jíst menší dávky, ale co nejčastěji a nejpestřeji. Vždy si ke kojení připravte sklenici vody a malou svačinku, abyste hned doplnila energii. Dejte si pozor na nadýmání - vyhněte se raději problematickým potravinám a začněte neškodnou zeleninou, jako je okurka, salát a mrkev. Dbejte, aby strava byla bohatá na bílkoviny (libové maso, přírodní sýry, mléčné zakysané výrobky a luštěniny), na vhodné sacharidy (celozrnné pečivo, obilniny, rýže, celozrnné těstoviny) a vhodné tuky, s převahou těch rostlinných. Zapomeňte na drastické redukční diety. Mohly by poškodit kvalitu mateřského mléka a způsobit zastavení laktace. Všímejte si, jaké potraviny dělají miminku dobře a jaké ne, a ty ze svého jídelníčku dočasně vyřaďte.

Pravidelný pohyb

Byla jste dříve zvyklá pravidelně sportovat nebo prostě jen chcete krásnější postavu? Po porodu se ke sportování vracejte pozvolna. Začněte třeba procházkami s kočárkem a střídejte pomalejší tempo s rychlejším. I pravidelné procházky pomáhají zlepšovat fyzickou kondičku. Určitě se bezprostředně po porodu vyhněte běhu a kolu. Pokud vám procházky nestačí, zkuste jógu a protahovací cvičení. Zvlášť vhodné jsou cviky k posílení svalů pánevního dna, které po porodu ochabují. Po šestinedělí můžete pozvolna začít s aerobikem a procvičováním břišních a zádových svalů. Naslouchejte svému tělu a jeho signály berte vážně - samo vám ukáže hranice.

 

Stres je tabu

Pamatujte, že hubnutí není jen záležitostí těla, ale i mysli. Psychické rozpoložení se odráží nejen na vaší postavě i tváři. Vyhněte se stresovým situacím a nebuďte na sebe zbytečně přísná, když se zrovna ručička váhy nebude hýbat podle vašich představ. Mějte se ráda i s pár kily navíc. Mějte na paměti, že ženy žijící v permanentním stresu mají sklony se přejídat a zahánět úzkostné až depresivní stavy právě jídlem.

 

A ještě jedna rada na úplný závěr, s mateřskými povinnostmi je spojena i řada výhod a bonusů vyplývajících ze zdravotního pojištění. Proto se nezapomeňte podívat na příspěvky své zdravotní pojišťovny, naleznete je obvykle na webových stránkách. Například Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR přispívá až do výše 800 Kč nastávajícím maminkám např. na předporodní kurz, vitamíny, vyšetření související s těhotenstvím, pomůcky pro kojení, nebo právě na cvičení po porodu.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (23)

  • Obrázek uživatele Mici
    Mici (anonym)

    Ahoj, vůbec se mi nedaří shodit kila, respektive se mi hned vracejí. Přmýšlím nad odbornou pomocí, neporadíte někdo?

    Pro 26, 2017
  • Obrázek uživatele Hm...
    Hm... (anonym)

    Ahoj, vůbec se mi nedaří...Jestli tu hodláš vyblejt reklamu na Svět Naval amatérům prachy, snad už slovo Zdraví vypustili, tak jsi na špatné adrese. Jediná rada zní, poraď se se svým lékařem.

    Pro 26, 2017
  • Obrázek uživatele :-)
    :-) (anonym)

    Jestli tu hodláš vyblejt...Zase nahodila udici. Čekám, kdy si odpoví, mrkni se. :-)

    Pro 26, 2017
  • Obrázek uživatele P
    P (anonym)

    Ahoj, vůbec se mi nedaří...Ahoj, no odborná pomoc se hodí vždy, když ti to nejde samotné. :) prostě si najdi nějakýho nutričního poradce poblíž (nebo centrum, kde se tím zabývají) a určitě tam poradí

    Pro 27, 2017
  • Obrázek uživatele :))
    :)) (anonym)

    Ahoj, no odborná pomoc se...Už je to tady ... :))

    Pro 27, 2017
  • Obrázek uživatele Mici
    Mici (anonym)

    Mám kousek od sebe svět zdraví, tak přemýšlím, že tam zajdu. Asi bych si zaplatila ten jejich vstupní index, za těch pár stovek to asi stojí zkusit.

    Pro 28, 2017
  • Obrázek uživatele heh
    heh (anonym)

    Mám kousek od sebe svět...tak to určitě :-))))))))))

    Pro 28, 2017
  • Obrázek uživatele Marketa
    Marketa (anonym)

    Po porodu se nejlepe a nejprirozeneji hubne kojenim a delsimi prochazkami s kocarkem. To prospeje matce i diteti.

    Pro 28, 2017
  • Obrázek uživatele P
    P (anonym)

    Mám kousek od sebe svět...Jj zajdi a uvidíš, držím palce ;)

    Pro 30, 2017
  • Obrázek uživatele Mici
    Mici (anonym)

    Jj zajdi a uvidíš, držím...Tak už mám za sebou pár týdnů ve světě zdraví a maximálně doporučuji. Vše funguje, úspěšne hubnu a věřím, že to i pomocí jejich rad udžím.

    Led 16, 2018
  • Obrázek uživatele Petr
    Petr (anonym)

    Ježíš holaky...vždyť nějaké to kilo navíc je sexy!!

    Led 16, 2018
  • Obrázek uživatele Mm
    Mm (anonym)

    Teď jsem začala vařit podle jejich receptů https://www.svet-zdravi.cz/recepty, super! Zkuste, hlavně se mi líbí, že víte kolik jíte kJ

    Led 21, 2018
  • Obrázek uživatele hm
    hm (anonym)

    Svět zdraví? Bída. Už vím kde nekoukat.

    Led 21, 2018
  • Obrázek uživatele karla
    karla (anonym)

    Teď jsem začala vařit...ty recepty vypadají docela dobře :) asi něco vyzkouším

    Led 23, 2018
  • Obrázek uživatele jasně...
    jasně... (anonym)

    ty recepty vypadají docela...:)))

    Led 23, 2018
  • Obrázek uživatele Micina
    Micina (anonym)

    https://www.svet-zdravi.cz/recepty/batatove-chilli-kulicky tohle musíte zkusit, fakt pecka!

    Led 26, 2018
  • Obrázek uživatele do
    do (anonym)

    ...Světa zdraví bych nevlezla, i kdyby mne platili. Musí být hodně v háji, když takto stupidní reklamni zadávají. A proč živit nějakou krachující firmu.

    Led 26, 2018
  • Obrázek uživatele Hel
    Hel (anonym)

    Některá novopečená mamka má za šestinedělí vše dole, třeba i dvacet kilo, jiná přibere v těhotenství jen deset a ty jí zůstanou i když poctivě cvičí. No ale dost tatínků čekatelů nabere bříško a to jim zůstane.

    Led 27, 2018
  • Obrázek uživatele Kaja
    Kaja (anonym)

    ...Díky, zkusila jsem a velká dobrota :)

    Led 30, 2018
  • Obrázek uživatele verca
    verca (anonym)

    Díky, zkusila jsem a velká...jj ty recepty z www.svet-zdravi.cz jsou super, protože člověk si pochutná a ještě je to zdravé :)

    Led 31, 2018
  • Obrázek uživatele no
    no (anonym)

    Můžeš si tady psát co chceš, kdo zná Svět zdraví ví o tom své. Trapná reklama.

    Led 31, 2018
  • Obrázek uživatele Cler
    Cler (anonym)

    jj ty recepty z...Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli ten test co teď mají ve světě zdraví za 400,- v akci je nutný? Nemám ráda odběr krve :D díky

    Feb 17, 2018
  • Obrázek uživatele Kamila
    Kamila (anonym)

    Ahoj, vůbec se mi nedaří...Určitě bych doporučila nějakého výživového poradce, je jich hodně a pokud nejsou amatéři, tak dokáží dobře poradit :)

    Feb 26, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama