Jak se dostat opět do formy po vánočním obžerství

Trápí vás vánoční kila? Špatně se odolávalo spoustě dobrého jídla po návštěvách? Málo pohybu? Co s tím? Máme pro vás 4 jednoduché rady.

Přeci jen se o svátcích špatně odolává všemu jídlu, alkoholu, společným akcím, kde člověk nechce řešit, že si dá o skleničku nebo o pár kousků cukroví navíc. To se pak jídelníček dodržuje špatně. Chápeme to a nebojte nejste jediní, i my to známe. Dnes si povíme jak se po takovém veselení dostat zpět do formy.

 

1. Jídlo

Nejdůležitější bod vždy a všude. Dnes to nebude jiné. Základem je zbavit se veškerých zbytků. Ať už je to támhle krabička s cukrovím, nebo támhle zbytek salátu a kapra.  S návratem do formy tedy nikdy nezačínejte, když máte doma ještě spoustu „zásob“. Jen by vás to lákalo. Buďto je napřed snězte nebo je třeba někomu darujte. Cukroví zamrazte atd. Když máte hotov tento bod soustřeďte se na nákup zdravého jídla a k návratu ke zdravému a pravidelnému stravování. A hlavně se přestaňte přejídat! Menší porce, ale pravidelně udělají divy.

2. Pohyb

Ano i toto téma je stále stejné. Bez pohybu to nejde. Začněte ještě mezi svátky svižnějšími procházkami ať úplně nezakrníte, vyjděte si schody místo použití výtahu, vystupte o zastávku dřív a dojděte zbytek pěšky. Pak už zaveďte zase pravidelný sport. Ať už je to fitness, běh, crossfit, joga, cokoliv co vás baví. Důležitě je to, aby jste danou aktivitu dělali rádi a vydrželi u ní. Nechoďte běhat jen proto, že běhají všichni ostatní. Můžete si zajít zaposilovat, zaplavat, na lekci pilates. Případně zapojte kamarády a zajděte na squash nebo na tenis. Každý pohyb se počítá a každý krok vaše tělo ocení!

3. Voda a pitný režim

Ano pitným režimem se opravdu myslí čistá voda. Ne pivo, víno, vaječný koňak ani šampaňské. Mluvíme o čisté vodě, neslazeném čaji či vodě s citronem. Soustřeďte se na to, ať každý den vypijete dostatečné množství neslazených nápojů. Poděkují vám nejen vaše játra, ale i pleť, vlasy a postava. Navíc budete mít více energie, snáze „splasknete“ a odvodníte se. Tělo se zbaví škodlivin a vám bude i pocitově mnohem lépe.

4. Odpočinek a spánek

Možná si řeknete „dyť sem teď odpočíval stále“, ale opak může být pravdou. Spousta nezdravého jídla a alkoholu, nepravidelný spánkový režim a málo pohybu je pro tělo také velmi náročné. Soustřeďte se tedy teď i na spánkový režim. Choďte spát a vstávejte ve stejnou dobu. Spěte ve vychlazené místnosti a snažte se vyhnout před spaním televizi a telefonu. Dojděte si do sauny, bazénu či na masáž zrelaxovat. Spousta z nás se po „volnu“ jako jsou svátky cítí více rozlámaná než předtím. Odpočívejte tedy, dejte tělu i mysli čas regenerovat. Oni vám to vrátí.

Autor článku: osobní trenér Monika Šveňhová

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Jitka
    Jitka (anonym)

    Nejlepší je se žádného vánočního obžerství neúčastnit. My pečeme jen tak trochu jako tradici nikoliv proto, abychom měli zásoby cukroví až do léta, jako někteří známí, co naplní cukrovím mrazáky. Všechny jídla i o Vánocích se snažíme dělat lehce - kapr na másle nikoliv smažený, bramborový salát v normálním množství nikoliv vana, plno zeleniny, ovoce, oříšků přes celé svátky. A hodně chodíme ven na procházky.

    Led 08, 2020

Přidat komentář

Reklama

Reklama