Hubnutí přirozenou cestou

Od Cambridge po Beverly Hills existují módní diety pro každé roční období a pro každé geografické místo, avšak pokud chcete zhubnout a dlouhodobě si udržet požadovanou váhu, pak je nutné změnit životní styl a celkové stravovací návyky.

Je dobře zdokumentováno, že rozličné ?jo-jo diety? uvrhnou organismus do obrovského stresu a mohou vést k předčasnému stárnutí organismu. Na druhé straně přejídání je jedním z nejčastějších příčin stárnutí a zvýšení rizika srdečních onemocnění a dalších chorob.

Je mnoho knih na trhu, které vám pomáhají znovu vyhodnotit a přizpůsobit vaši dietu. Jde jen o to najít tu správnou filozofii, která by vyhovovala vašim potřebám a životnímu stylu. Bohužel zde není rychlé pevné řešení, ačkoliv nejjednodušší způsob je vyloučit či minimalizovat ve stravě jednoduché cukry a škroby jako bílý chléb, bílá rýže, těstoviny, brambory a cukr, jelikož všechny tyto potraviny uvolňují rychle svoji energii, což vede k velkým výkyvům v hladině krevního cukru. To způsobuje organismu stres.

Lidský organismus je ?zkonstruován? optimálně fungovat na složených cukrech (polysacharidech) a bílkovinách, které uvolňují do těla cukr pozvolna. Tato strava zahrnuje: ovoce, zeleninu, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy, semena a kompletní bílkoviny (vajíčka, maso a mléčné výrobky). Tyto poskytují tělu stálou energetickou hladinu. To znamená, že můžete vydržet čas mezi hlavními jídly bez rozličných ?přesnídávek?.

Existuje též několik účinných potravinových doplňků, které vám mohou pomoci získat nový stravovací režim:

Chróm
Studie naznačují, že tento minerál zvyšuje spalování tuků, snižuje chutě na sladké, reguluje hladinu krevního cukru a upravuje nadměrnou chuť k jídlu.

Arginin s ornitinem
Tyto aminokyseliny podporují uvolňování růstového hormonu z hypofýzy. Tento hormon zlepšuje schopnost organismu spalovat tuky.

Cholin, Inositol a Methionin
Tyto látky jsou známy pod názvem lipotropní faktory. Napomáhají spalování tuků tím, že zvyšují metabolismus tuků v játrech. Nedostek cholinu a inositolu zvyšuje problémy metabolismu tuků jako např. abnormálně zvýšenou hladinu cholesterolu či intoleranci tuků. Methionin nejenom, že zlepšuje schopnost zpracovávat tuky, ale zároveň eliminuje toxiny vznikající při metabolismu tuků.

Kelp
Neschopnost hubnout či spalovat efektivne tuky může být způsobena či zhoršena nedostatečně fungující štítnou žlázou. Jód vyskytující se v kelpu a aminokyselina tyroxin pomáhají vytvářet prospěšné hormony štítné žlázy.

Vláknina
Vláknina napomáhá kontrole váhy mnoha způsoby:
Zvyšuje pocit plnosti
Podporuje vylučování tuků střevním traktem
Zlepšuje tranzitní čas potraviny do střev

Zdroj: Health store news: Natural beauty

Související produkty na 001shop.cz: 

Komentáře (18)

  • Obrázek uživatele zdena
    zdena (anonym)

    Castecne je to pravda, ale lze zhubnout i bez techto pripravkuTed jsem v 5. tydnu programu doformy na www.doformy.cz a tam mi skvele poradili a hlavne donutili hubnout. Musela jsem to rict znamym a pisu co snim. Hlavne to stoji jen 290 kc a to jsem jeste nikde nevidela, tak jim chci pomoci, aby se jim darilo.

    Zář 20, 2006
  • Obrázek uživatele sarka
    sarka (anonym)

    právě jím čokoládu,dieta mi není zapotřebí tlustá zustanu až do smrti i tak se dá žít.Kalbě zdar

    Říj 04, 2006
  • Obrázek uživatele Hana
    Hana (anonym)

    Vadilo by mi dávat peníze za nějaké programy, za to si koupím radši ovoce. A nejlepší je stejně NEŽRAT a cvičit.:-))

    Říj 04, 2006
  • Obrázek uživatele zaneta
    zaneta (anonym)

    nerekla bych ze to je nejlepsi zpusob jak zhubnout.Jsou i jine diety,ktere nic nestoji a jeste k tomu rychleji zhubnete.Nekde jsem cetla:cvic,cisti si pravidelne zuby arychleji hubni.:-))

    Říj 20, 2006
  • Obrázek uživatele Zdeněk
    Zdeněk (anonym)

    Diety jsou nanic. Pomohou jen na chvíli. Jedině úprava jídelníčku pomůže. Přestat jíst je hloupost. Tělo potřebuje stavební prvky pro svoji neustálou obnovu a potřebuje i energii pro tento proces. Kdo nejí ničí tělo, stejně tak ten kdo jí hodně a nebo ten splácá dohromady potraviny, s kterými si trávící proces prostě neporadí. Lze hubnout a netrpět přitom hlady. Myslíte si, že je rozumné nežrat a cvičit?

    Říj 20, 2006
  • Obrázek uživatele siprtka
    siprtka (anonym)

    nesnáším anorektičky lepší být trochu silnější ale ne jako tyčka

    Lis 01, 2006
  • Obrázek uživatele baby
    baby (anonym)

    No nevim jak vám, ale mě se ta informace o rychlých cukrech v krvi nepotrvdila. Já zbožňuju sladké a skoro nic jiného nejím. Přesto jsem štíhlá a pěkná. Myslím, že jde spíše o množství. Když vím, že čokoláda má 2000 KJ na 100g tak holt sním jen jeden nebo dva sloupečky a ne celou tabulku. Mám 59 Kg na 175 cm a na celý den mi bohatě stačí 6000KJ, abych neměla hlad, netlousla a ani nehubnula. Doporučuji sledovat kalorické hodnoty potravin, jestli chcete zhubnout. Já díky tomu zhubla 10 kilo za půl roku a daří se mi tuto váhu udržet i bez cvičení.

    Lis 24, 2006
  • Obrázek uživatele Zuzka
    Zuzka (anonym)

    Ahoj, taky jsem se konečně odhodlala shodit přebytečná kila a že jich mám! Změnila jsem způsob stravování, neříkám tomu dieta, to slovo se mi nelíbí, evokuje omezování a já se teda v žádném případě neomezuju. Jen jsem si začala počítat kalorie, nejdřív původní jídelníček - hrůza, pak jsem snížila porce, přidala zeleninu a omezila cukr, držím se kolem 5000-6000kJ.Od 1.10.2006 jsem shodila 10 kilo (právě dneska to slavím :-)) a to jsem lenoch a pohyb mám akorát dvě hodinky procházka šnečím tempem s kočárem. Ale vyhovuje mi to, chystám se dát pryč ještě tak 15 kilo. Každý malý úspěch mě hrozně moc pomáhá to nevzdávat. Občas zahřeším a dám si třeba čokoládu, ale vím, že to musím zase někde jinde dohnat a daří se mi to, bez chemie...Tentokrát to konečně dokážu, vím to a věřím si a to je nejdůležitější! Přeju všem hubnoucím hodně úspěchů :-)

    Lis 30, 2006
  • Obrázek uživatele Zdeněk
    Zdeněk (anonym)

    Zuzko gratuluji a přeji ať se Ti i další předsevzetí podaří splnit. Co se vejde do 6000kJ, když píšeš, že se nerada omezuješ? A jak se cítíš psychicky?

    Pro 06, 2006
  • Obrázek uživatele Mihulka
    Mihulka (anonym)

    Přesně chápu větu, miluju čokoládu a sladké, jsem přesně ten typ, který k "životu" potřebuje alespoň kousek sladkého denně.Žádnou dietu nevydržím dlouho a vždy poruším a to hlavně večer. Nic méně už 4 den jsem si upravila jídelníček, počítám si kalorie a když mám na něco chuť dám si müsly s mlékem a je chui zažehnáno.Držím si palce, tlustá sice nejsem, potřebovala bych zhubnout tak 5,6 kilo, al hlavně si tu váhu udržet, tak držme si palce a buďme spokojení sami ze sebou.

    Led 05, 2007
  • Obrázek uživatele Karolína
    Karolína (anonym)

    Chtěla bych se zeptat jak mám schodit 3-4kg co nejdřív může te mi poradit děkuji předem

    Čer 08, 2007
  • Obrázek uživatele Jiri
    Jiri (anonym)

    cituji z clanku: "vyloučit či minimalizovat ve stravě jednoduché cukry a škroby jako bílý chléb, bílá rýže, těstoviny, brambory a cukr" ano, ja jsem postupoval presne takto a staci misto priloh si davat k masu zeleninu, trebas dusenou a vysledek se dostavi... zhubnul jsem takto nenasilne 15 kilo

    Kvě 02, 2010
  • Obrázek uživatele Pavlina
    Pavlina (anonym)

    Ahoj je mi 15, a za poslední rok sem docela rapidně přibrala, měřím něco kolem 165 a vážím 65, nejsem moc tlustá, ale mám na sobě kila, který mi nedělaj dobře... mám hodně tlustý stehna, a paže, a přez břicho sem ted začala taky přibírat... a taky mám takovou tu druhou bradu... prosím pomozte mi zhubnout, nevím čím to je že tak tloustnu, ale boím se že ze mě bude bečka.. za poslední rok sem přibrala asi 13 kilo...Děkuju předem

    Kvě 02, 2010
  • Obrázek uživatele Zita
    Zita (anonym)

    Ahoj je mi 15, a za poslední...Přehodnoť si jídelníček - co jsi změnila za poslední rok? Třeba jsi začala jíst ve fastfoodech, nebo jsi přestala sportovat ... ale je také možné, že jsi jen přestala růst a tohle je důsledek. V první řadě bych se zamyslela nad důvodem takového přibrání.

    Kvě 02, 2010
  • Obrázek uživatele Kačka
    Kačka (anonym)

    Ahojky, téma hubnutí je mi hodně známé. Mám střídavě období "držení se na uzdě" a období, kdy jím všechno i to nezdravé a to kdykoliv. Cvičím docela pravidelně. Hlavně na rotopedu a steperru a to aspoň každý druhý den 40 min. Už jsem vyzkoušela hodně. Aerobic, posilovna, cvičení podle Olgy šípkové, kalanetiku, počítání kalorií. A vím jistě, že nejvíc se dá zhubnout jídelníčkem. Jenže můj problém je ten, že to vydržím dodržet tak přes měsíc a pak dostanu nezřízenou chuť na něco nezdravého, co už jsem dlouho neměla, a tak zhřeším jeden den, pak druhý a pokračuju tak třeba i tři týdny. Nebo mám stres v práci, tak si to musim doma hned něčim sladkym vynahradit. Díky tomuhle mýmu kolotoči si jakž takž držím stálou váhu kolem 63 kg/176. Ale mně ani nejde o váhu, jako o centimetry.Mám štíhlý nohy, ale větší zadek i boky. Nikdy se mi ještě nepodařilo zhubnout v bocích žádným cvičením, když už tak max 2 centimetry. Dneska jsem si poprvé představila, jak bych vypadala, kdybych měla štíhlý boky a zadek, jestli by mě to udělalo šťastnější, a víte že mi to v tu chvíli bylo úplně jedno? Najednou jsem byla spokojená s tím, jak vypadám teď. Jenže mám strach, že když se spokojím s tím, co je teď, tak budu zase nezřízeně žrát a přiberu moc. No prostě v životě mi nikdy už váha nebude jedno... Nevím, co už se sebou mám dělat, já už nevěřím tomu, že někdy se mi podaří zhubnout nějak výrazně. asi uvažuju i o liposukci. Lidi, chtěla bych v životě řešit úplně jiný starosti, abych nemyslela pořád na sebe, jak být lepší a lepší na povrch... Ale stejně mi vždycky na tohle téma přijde mysl, a to jak ráno, tak v práci , tak večer před spaním, tak při sexu, i při jídle, i ve sprše... Okolo zrcadla neprojdu, aniž bych se na sebe nepodívala a měřila si naoko své proporce... Vždycky, vždycky, vždycky, už to mám jak zlozvyk. U mě problém není ve cvičení, ale v jídle. Já už zkoušela i myslet jinak podle knížky, hubnout v mysli, ale jsem tomu moc nevěřila, tak to nezabíralo.

    Kvě 03, 2010
  • Obrázek uživatele STEVIT
    STEVIT (anonym)

    omezte příjem cukru a nahraďte jej stévií www.stevit.cz

    Čer 24, 2014
  • Obrázek uživatele raw-rabbit
    raw-rabbit (anonym)

    omezte příjem cukru a...Omezit jenom klasický bílý cukr nestačí. Je třeba omezit sacharidy vůbec a úplně se vyhýbat všem moučným výrobkům (i celozrnným), těstovinám apod. a všemu, v čem je cukr nebo obilí (lepek, škrob) obsaženo. Sice to odporuje všem "moderním" doporučením, ale zato to funguje.

    Čer 30, 2014
  • Obrázek uživatele Damoša
    Damoša

    a přidat sport, telo zbavit nadbytečné vody-odvodnit se

    Čer 18, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama