7 možných příčin, proč při běhání nehubnete

Zde je sedm důvodů, proč běhání nemusí nutně pomoci, a někdy může i bránit úbytku na váze, a to zejména kolem břicha:

1. Běhání na stejnou vzdálenost a stejným tempem může zastavit úbytek na váze.

Naše těla pro hubnutí a udržování hmotnosti preferují rozmanitost, a to buď tím, že zpomalujete (např. trénink na nižší srdeční frekvenci) nebo přidáním rychlostních intervalů.

2. Silový trénink je důležitý. Nevynechávejte to!

Silový trénink je zásadní pro zvýšení metabolismu, tónování a vyvážení svalů pro běh a prevenci úrazů. Běh sám o sobě neformuje horní části těla a  nevytváří silné jádro!

3. Příliš mnoho fyzického stresu uvolňuje hormony, které vedou k ukládání tuků.

Vaše tělo nemůže poznat rozdíl mezi sprinty pro zábavu nebo během před medvědem. Jakmile přidáte vzdálenost běhu nebo zvýšíte četnost rychlostních tréninků, může se vaše tělo začít cítit ve stresu a zvýšit hladinu kortizolu (což vede ke zvýšení ukládání tuku v těle, a to zejména kolem břicha).

4. Strava s vysokým obsahem cukru a zpracovaných sacharidů nevede ke ztrátě hmotnosti.

Běžci jsou notoricky známí doplňováním paliva bagetami a koláčky. Rafinované sacharidy jsou přeměněny na glykogen a tělo ukládá to, co nepoužije, jako tuk. Nadmíra sladkostí může také vést k inzulinové rezistenci, závislosti na cukru a přemnožení kvasinek ve střevech.

5. Nedostatek spánku vykolejí hubnutí.

Vynechávání spánku ovlivňuje hormony, které pomáhají regulovat naše chutě. Vyčerpání u nás také způsobuje to, že toužíme po rychlé energii (cukru a rafinovaných sacharidech).

6. Přemíra paliva pro běhy znamená více sacharidů!

Opět platí, že vysokosacharidová dieta je hubnutí obtížné.

7. Přecitlivělost na  některé potraviny může ztěžovat hubnutí.

Často se stává, že trpíme prřecitlivělostí na potraviny, po kterých toužíme. Tyto potraviny mohou vést k zánětu a obtížnosti absorbivat živiny, což může způsobit další chutě a přejídání.

Mnoho běžců trpí inzulinovou rezistencí a přemnožením kvasinek ve střevech.

Pokud máte rádi běh, není třeba ho omezovat.  Nicméně, je důležité hledat rovnováhu ve fitness a ve výběru potravin a dávat pozor na všechny zprávy z vašeho těla, takže můžete zjistit, co funguje a co je pro vás nejlepší.

Zdroj: Mindbodygreen

Komentáře (8)

  • Obrázek uživatele ???
    ??? (anonym)

    No jo zase nějaká dílerka! Stačí když nebudeš rozežraná jak prasnice a žádný prášky nebudeš potřebovat!

    Srp 05, 2014
  • Obrázek uživatele michalskoda.cz
    michalskoda.cz

    Mě osobně pomohlo - nejíst jednoduché sacharidy, ovoce, nepít kalorie, pár jednoduchých jídel, a klidně jsem se jednou za týden napral sladkostma až k prasknutí. Za necelé 2 měsíce přes 10kg. doporučuji, osobní zkušenost/www stránky.

    Srp 28, 2014
  • Obrázek uživatele David
    David (anonym)

    můj poznatek k běhání je takový,že denně uběhnu cca 5km z toho 3km svižnější tempo a 2km mírnější a večer si klíd'o dám smažák s hranolkama a tatarkou a v noci občas když mě honí mlsna zbodnu i půl nutely.a netloustnu.takže pokud si chcete dopřát nějaké laskominy,stačí si denně zaběhat a nemusíte mít žádné obavy,že přiberete.

    Feb 26, 2015
  • Obrázek uživatele Honza
    Honza (anonym)

    Běháním zas vodjebeš kolena. Lepší je jezdit na kole. Tim se hubne taky a kolena samozřejmě nevodjebeš. A neposereš se po Nutele?

    Feb 26, 2015
  • Obrázek uživatele hana
    hana (anonym)

    plavala jsem dvakrát týdně během 4 měsíců a nic jsem nezhubla. pohyb je důležitý pro hubnutí? nevím...

    Led 24, 2016
  • Obrázek uživatele No
    No (anonym)

    plavala jsem dvakrát týdně...nežer večer! Hlavně nejez Pipču, po tý se ještě blbne.

    Led 24, 2016
  • Obrázek uživatele hana
    hana (anonym)

    nejíst večer? pěkný napád a jistě efektivní, ale jak sníst poslední jídlo v 6, když chodím spát v 1??

    Led 24, 2016
  • Obrázek uživatele no
    no (anonym)

    nejíst večer? pěkný...jak jíst? To si normálně sedneš a jídlo vidličkou či lžící doneseš do úst. Potom nezapomeň žvýkat, jinak by ses udusila. Žádná Pipča ti nepomůže. Pouze to nežrání večer, kdy se zpomaluje metabolismus a je jedno, jestli chodíš spát ve 20 hodin nebo ve tři ráno.

    Led 24, 2016

Přidat komentář

Reklama

Reklama