Občas zhřešit při jídle nevadí

9.5.2017 00:01
Hubnutí

Jeden z nejčastějších výrazů, které slyší dietní poradci od svých klientů, je, že se "prohřešili". Ne, nikoho nezavraždili ani neokradli, jen snědli pár věcí, které by podle svého dietního plánu jíst neměli. Pokud jde o stravu, věci nemusí být perfektní; je lepší, když jsou důsledné. To znamená, že příležitostná laskomina nebo kaloričtější jídlo nejsou problém, poznamenal zpravodajský server news.com.au.

Výzkum, který zkoumal dopady dlouhodobého omezování příjmu kalorií, prokázal, že jíst příležitostně více kalorií je výhodné, protože si tělo nezačne myslet, že hladoví a pokračuje ve spalování kalorií. Takže pokud si tu a tam dopřejete něco, na co máte chuť - kousek dortu nebo pár skleniček vína - žádnou škodu to nenapáchá.

Sacharidy (uhlohydráty) by neměly být sprosté slovo. Lidé držící neustálé diety jsou často velmi přísní na příjemsacharidů. Pro ty, kdo chtějí v první řadě zhubnout, je omezení příjmu rafinovaných sacharidů dobrým krokem. V opačném extrému ovšem chronicky nízký příjem sacharidů může vést k únavě, podrážděnosti, zácpě - a nižšímu spalování tuků, protože tělo zpomalí metabolismus kvůli tomu, co se dá nejlépe popsat jako “nedostatek paliva“.

Mnoho z nás vede neaktivní život a je jasné, že potřebujeme méně sacharidů, než se kdysi doporučovalo. Ale jíst jich čím dál tím méně není řešením. Takže pokud neustále hlídáte příjem sacharidů - a přitom vám stále nepřestávají být těsné šaty - možná je na čase přihodit párkrát za den nějaký ten plátek chleba, kousek ovoce či brambory.

Pokud jde o alkohol - ne, opravdu to není příležitostná sklenka vína, co je spojeno s nárůstem váhy a se zvýšeným rizikem některých onemocnění. Oba tyto problémy způsobuje spíš pravidelné pití značného množství alkoholu.

A některé typy alkoholu včetně červeného vína bohatého na antioxidanty jsou spojovány s úpravou hladiny cholesterolu. Takže se nemusíte zcela zříkat oblíbené sklenky vína - jen stačí nalít si jen občas a přiměřeně velkou (vlastně spíš malou) sklenku.

Když si zvyknete na pravidelné cvičení, na jeho strukturu a rutinu tak, že se stane každodenní součástí vašeho života, může jít o návykovou činnost odměňující se denní dávkou endorfinu. Zároveň ale podobně silný zvyk může vyvolat pocity viny, pokud si chcete udělat pauzu.

Ale pokud jde o výkon a zotavení svalů, bez odpočinku to nejde. To znamená, že v den, kdy se vám opravdu nechce jít do posilovny či na pravidelný jogging, bude lepší si trochu přispat a jeden den vynechat. Tělo vám dokáže samo říct, kdy potřebuje pauzu. Jen je třeba umět mu naslouchat.

Zdroj: ČTK

Související články

Paradoxy nízkotučné stravy a hladiny cholesterolu

2.5.2017 00:01

Jídelníček pro ženy k udržení váhy

21.4.2016 00:01

jak si rychle vyrýsovat tělo stravou a cvičením

21.5.2015 00:01

Desatero hubnutí pomocí emocí

5.3.2015 00:01

Jak zatočit s kilogramy nabranými all inclusive

2.8.2013 00:01

10 důvodů, proč otevíráme ledničku

28.11.2012 00:01

Základní pravidla pro zdravou redukci hmotnosti

17.4.2012 00:01

Rozmazlujte se ke štíhlosti

15.3.2011 00:00

Jediná dieta, která funguje

9.2.2011 00:00

Doplňky výživy vhodné v průběhu redukčních diet

29.10.2010 00:00

Spirulina a obezita

21.5.2010 00:00

Přírodní léčba obezity

10.3.2010 00:00

Zdravé tuky nezpůsobují nadváhu - naopak podporují hubnutí

25.3.2009 00:00

Poruchy příjmu potravy - mentální anorexie, mentální bulimie a orthorexie

23.10.2008 00:00

Které problémy můžete očekávat při hubnutí a jak je řešit?

2.10.2008 00:00

Nízkotučné potraviny nejsou pro děti vhodné

29.4.2008 00:00

Faktory přispívající k překyselení organismu

17.9.2004 00:00

Lidé se dlouho odreagovávají od stresu sytým jídlem

8.7.2004 00:00

I diety mohou zvyšovat cholesterol v krvi

26.3.2004 00:00

Když ve stravě chybí tuky aneb rizika nízkotučných diet

22.11.2001 00:00

Potraviny podporující váhový úbytek

2.11.2001 00:00

Bramborová jídla, která neohrožují vaši hmotnost

18.6.2001 00:00

Zdravá strava ano, fanatismus ne !

21.12.2000 00:00

Zdraví nebezpečná nízkosacharidová dieta

19.12.2000 00:00

Desatero zdravého hubnutí

21.11.2000 00:00

Vegetariánem pomalu a jistě

24.4.2000 00:00

Jak se zbavit nadbytečného tuku ?

5.1.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *