Mechanismus vysokoproteinových diet

10.7.2003 00:00
Hubnutí

Třebaže bílkoviny jsou nezbytnou výživnou látkou pro růst a obnovu buněk, mnoho lidí jí více bílkovin, než kolik potřebují. Pro většinu lidí stačí k udržení optimálního zdraví organismu, když snědí deset až dvanáct dekagramů libových živočišných či rostlinných bílkovin jednou až dvakrát denně. A když sníte víc bílkovin, než kolik potřebujete, tělo spálí tento přebytek jako nadbytečné palivo.

Avšak proteiny nehoří tak snadno, jako uhlovodany či tuky, a tak po nich zůstávají dusičnaté odpady, které musejí být z těla vyloučeny.Játra promění bílkovinné odpadky v ureu, a tu pak odešlou krevním oběhem k ledvinám, aby ji vyloučily z těla. A vzhledem k tomu, že urea je vysoce toxická, ledviny musí tvrdě pracovat, aby ji dostaly vůbec z těla ven, a pomáhají si při tom tím, že si odebírají zvýšené množství potřebné vody přímo z těla. A tohle je právě ten mechanismus, skrývající se za rychlým úbytkem na váze, který vám slibují propagátoři oněch diet s vysokým podílem bílkovin a nízkým podílem polysacharidů.

Diety s vysokým podílem bílkovin skutečně vedou k rychlému úbytku váhy, ale ta kila, která takto ztratíte, jsou ve skutečnosti jenom voda, nikoliv tuk. Konzumace nadměrného množství bílkovin vždycky klade škodlivou zátěž na ledviny, která navíc není nutná.

Zdroj: 14-denní pročištění organismu léčivými bylinami - Laurel Vukovicová

Přidat komentář

 
* *