Jak zhubnout po porodu

8.9.2017 08:01
Hubnutí

Je to pár dní nebo týdnů, co jste se vrátila domů z porodnice, a celý váš svět se točí kolem čerstvě narozeného miminka. I když vás péče o něj plně zaměstnává, pravděpodobně si někde ve chvílích volna zoufáte nad tím, jak zhubnout a dostat se zpět na svoji obvyklou váhu. Jak má novopečená maminka zhubnout, aniž by zároveň neuškodila svému dítěti?

Přestože jste již nějakou chvíli s miminkem doma, pořádně jste se nezastavila. Máte plno starostí s tím, jak zabezpečit miminko na tomhle světě, ale přesto většina žen už těsně po porodu přemýšlí, jak se dostat zpět do formy a přiblížit se ke své váze. Ne vždy jdou ale kila tak snadno a rychle dolů. Proč to tak je? Největším nepřítelem hubnutí je nedostatek času a nepravidelnost. Dobrá zpráva je, že po porodu průměrně ztratíte 7 kg váhy. Úbytek na váze je způsobený hmotností miminka, zadržovanou tekutinou a zvýšenou hmotností dělohy, z které také odchází placenta a plodová voda. Kolik kil zhubnete po porodu, pak také záleží na vašich stravovacích návycích, na duševní pohodě i pohybu.

Změňte jídelníček

Pokud kojíte, můžete pociťovat větší hlad než jindy. Problém neúspěšných snah zbavit se poporodních kil nebývá jen v množství jídla, ale v jeho rozložení a skladbě. Pro hubnutí je ideální kombinace pravidelného jídla, spánku a pohybu. Základním pravidlem je jíst menší dávky, ale co nejčastěji a nejpestřeji. Vždy si ke kojení připravte sklenici vody a malou svačinku, abyste hned doplnila energii. Dejte si pozor na nadýmání - vyhněte se raději problematickým potravinám a začněte neškodnou zeleninou, jako je okurka, salát a mrkev. Dbejte, aby strava byla bohatá na bílkoviny (libové maso, přírodní sýry, mléčné zakysané výrobky a luštěniny), na vhodné sacharidy (celozrnné pečivo, obilniny, rýže, celozrnné těstoviny) a vhodné tuky, s převahou těch rostlinných. Zapomeňte na drastické redukční diety. Mohly by poškodit kvalitu mateřského mléka a způsobit zastavení laktace. Všímejte si, jaké potraviny dělají miminku dobře a jaké ne, a ty ze svého jídelníčku dočasně vyřaďte.

Pravidelný pohyb

Byla jste dříve zvyklá pravidelně sportovat nebo prostě jen chcete krásnější postavu? Po porodu se ke sportování vracejte pozvolna. Začněte třeba procházkami s kočárkem a střídejte pomalejší tempo s rychlejším. I pravidelné procházky pomáhají zlepšovat fyzickou kondičku. Určitě se bezprostředně po porodu vyhněte běhu a kolu. Pokud vám procházky nestačí, zkuste jógu a protahovací cvičení. Zvlášť vhodné jsou cviky k posílení svalů pánevního dna, které po porodu ochabují. Po šestinedělí můžete pozvolna začít s aerobikem a procvičováním břišních a zádových svalů. Naslouchejte svému tělu a jeho signály berte vážně - samo vám ukáže hranice.

 

Stres je tabu

Pamatujte, že hubnutí není jen záležitostí těla, ale i mysli. Psychické rozpoložení se odráží nejen na vaší postavě i tváři. Vyhněte se stresovým situacím a nebuďte na sebe zbytečně přísná, když se zrovna ručička váhy nebude hýbat podle vašich představ. Mějte se ráda i s pár kily navíc. Mějte na paměti, že ženy žijící v permanentním stresu mají sklony se přejídat a zahánět úzkostné až depresivní stavy právě jídlem.

 

A ještě jedna rada na úplný závěr, s mateřskými povinnostmi je spojena i řada výhod a bonusů vyplývajících ze zdravotního pojištění. Proto se nezapomeňte podívat na příspěvky své zdravotní pojišťovny, naleznete je obvykle na webových stránkách. Například Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR přispívá až do výše 800 Kč nastávajícím maminkám např. na předporodní kurz, vitamíny, vyšetření související s těhotenstvím, pomůcky pro kojení, nebo právě na cvičení po porodu.

Související články

Ochablé pánevní dno dokáže potrápit ženy i muže

17.3.2017 00:01

Jak se po porodu dostat rychle do formy

13.2.2017 00:01

Sex v těhotenství a po porodu

24.11.2015 00:01

Vliv těhotenství a porodu na inkontinenci

4.4.2014 00:01

Zpátky do formy po porodu

21.11.2012 00:01

Přátelská střevní mikroflóra snižuje riziko břišní obezity po těhotenství

11.9.2012 00:01

Po porodu hubněte pomalu

19.7.2012 00:01

Dejte si pozor na snížení funkce štítné žlázy

11.7.2012 00:01

Cvičení v šestinedělí - po spontánním porodu

12.7.2011 00:00

Co to jsou hemoroidy a jak vznikají?

4.5.2011 00:00

Příčiny inkontinence moči

15.3.2011 00:00

Cvičení na posílení svalů pánevního dna

25.2.2011 00:00

Doplňky výživy pro ženy

25.1.2011 00:00

Kdy je vhodné užívat železo ve formě potravinového doplňku?

6.1.2011 00:00

Poporodní deprese

20.1.2010 00:00

Zdravotní problémy, které mohou narušit schopnost ženy prožívat orgasmus

18.1.2010 00:00

Redukce hmotnosti po těhotenství

15.1.2010 00:00

Bezproblémové šestinedělí s Anahitou

10.11.2009 00:00

Varovné příznaky po porodu

23.10.2009 00:00

Psychogynekologie řeší emoční důsledky traumatického porodu

12.5.2009 00:00

Jak mohou nastávající maminky předcházet poporodním depresím - rada psychologa

30.3.2009 00:00

Prenatal - dopřejte sobě i svému budoucímu děťátku tu nejvyšší kvalitu

7.2.2009 00:00

Cvičení na míči

24.10.2008 00:00

Změny a problémy pokožky během těhotenství

8.2.2008 00:00

Nová metoda chirurgické léčby inkontinence

15.3.2007 00:00

Jaké běžné kožní problémy lze léčit s aloe vera

22.8.2006 00:00

Intimní hygiena

21.11.2005 00:00

PC-sval: Tajemná křížová pumpa

17.3.2005 00:00

Strie

6.4.2004 00:00

Intisan - balzám pro intimní hygienu

7.8.2003 00:00

Jak napomoci zažívání po porodu

18.7.2003 00:00

Návrat do běžného života po porodu

25.6.2003 00:00

Poporodní deprese a klasická homeopatie

25.11.2002 00:00

Praskání pokožky během těhotenství

24.2.2000 00:00

Základní kritická životní období žen v souvislosti s výživou

3.2.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *